Blog

Michael van der Mark 2017 Lausitzring vrijdag

UITDAGENDE VRIJDAG VOOR PATA YAMAHA OP DE LAUSITZRING

  |   News Racing   |   No comment

Het Pata Yamaha Official WorldSBK Team is de negende ronde van het 2017 FIM Superbike Wereldkampioenschap goed begonnen, ondanks het feit dat ze te maken kregen met een onweersbui en een rode vlag in de tweede vrije training. Michael van der Mark kende echter de pech om de dag net buiten de top-10 af te sluiten door de rode vlag en door de daaropvolgende regen. Hij eindigde de dag als elfde, slechts 0,071 seconde achter zijn teamgenoot. Hierdoor moet Michael zich morgen door SP1 zien te knokken.

Het team moest er flink aan trekken omdat ze de recente test op de Lausitzring miste doordat de rijders actief waren tijdens de Acht uren van Suzuka. Van der Mark zocht in de ochtendsessie naar een goede afstelling van zijn R1 en eindigde met een 1:38.744 op een elfde plaats, net achter Lowes. Voor FP2 werden er een aantal aanpassingen doorgevoerd, maar het lukte Michael niet om op oude banden een goed gevoel te krijgen. Met vers rubber maakte hij meteen een stap en voelde zich goed op de R1.

Hij wist zelfs zijn tijd te verbeteren, iets dat in totaal slechts vier rijders lukten in de middagsessie. Helaas kwamen er, juist op het moment dat hij de strijd voor een top-10-klassering aan kon gaan, een rode vlag en een hevige regenbui. Michael had hierdoor geen kans meer om zijn tijd te verbeteren, hoewel zijn tijd uiteindelijk wel goed genoeg bleek voor een elfde plaats in de gecombineerde uitslag.

Michael van der Mark – 11e – 1:38.541: “Vanmorgen was het een beetje lastig. We probeerden een goede setup te vinden maar dat was niet eenvoudig. Vanmiddag veranderden we best veel en in eerste instantie pakte dat niet uit zoals gehoopt. Met nieuwe banden maakte ik echter een grote stap. Helaas ging daarna de rode vlag uit en kwam vervolgens de regen. Op dat moment was ik elfde en dat is jammer want ik had de snelheid voor directe kwalificatie voor SP2. Als het droog was gebleven hadden we de motor zeker veel beter kunnen afstellen maar het is niet anders. Positief was dat ik, nadat de sessie was herstart, een heel goed gevoel had met de motor. Het is fijn om een aantal ronden in die omstandigheden te doen want je weet nooit waar het goed voor is op de racedag. We moeten nog wat dingen verbeteren, maar ik denk dat we de goede kant op gaan.”

Resultaten
Vrije training 1
Vrije training 2
Gecombineerd

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.