Blog

UITDAGENDE EERSTE DAG VOOR VAN DER MARK IN QATAR

  |   News Racing   |   No comment

Pata Yamaha Official WorldSBK Team-rijder Michael van der Mark heeft zich vandaag op het Losail International Circuit direct weten te kwalificeren voor Superpole 2, ondanks dat hij na een stevige crash bijna de volledige eerste sessie niet kon rijden. Gelukkig ontsnapte Michael bij die val aan een blessure.

De eerste sessie begon terwijl de zon langzaam achter de hoofdtribune zakte. De baan was door weinig gebruik stoffig en glad. Van der Mark verloor al in de tweede ronde de achterkant van zijn Yamaha in de eerste bocht en ging er met een highsider vanaf. Met kleine kneuzingen aan pols en knie liep het voor Van der Mark relatief gezien goed af. De motor was er slechter aan toe, waardoor de eerste sessie er direct op zat.

Nadat Michael geen goed gevoel had met zijn R1 in FP2, besloot hij met zijn team een aantal grote aanpassingen door te voeren in de set-up. Met succes! In FP3 wist hij meteen zijn beste tijd te verbeteren en als achtste te eindigen, ondanks een foutje in zijn snelste ronde.

Michael van der Mark – P8 – 1:57.980: “De eerste sessie begon goed; ik voelde mij meteen lekker op de motor, maar toen verloor ik de achterkant in de eerste bocht en had een enorme highsider. Gelukkig bleef het bij een paar kleine kneuzingen en geen echte blessures. Maar dat was het voor die sessie, want de fiets was behoorlijk beschadigd. Mijn crew heeft geweldig werk gedaan om die motor op tijd voor FP2 te repareren, dus heel erg bedankt daarvoor. In de tweede sessie moesten we proberen de verloren tijd in te halen en stap voor stap konden we ons verbeteren en fysiek had ik geen probleem op de fiets. We hebben behoorlijk grote veranderingen aangebracht in de vering, aan de voor- en achterkant, voor FP3, wat een verbetering bracht en mijn rondetijden waren redelijk goed, ondanks een grote fout in mijn snelste ronde. Ik ben blij dat ik morgen meteen in Superpole 2 mag starten nadat ik vandaag zo veel circuittijd heb verloren!”

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.